TEMATYKA TYGODNIOWA:

  1. Jakie wzory i kolory mają pisanki?
  2. Jak dać przedmiotom drugie życie?
  3. Jak dbam o naszą planetę?
  4. Tajemnice książek

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE:

  • poznanie zwyczajów związanych ze Świętami Wielkanocnymi;
  • poznanie symboli wielkanocnych;
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących poprawną postawę, ćwiczeniach gimnastycznych  z wykorzystaniem metody Orffa i Labana;
  • wykonywanie ćwiczeń usprawniających narządy artykulacyjne;
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych;
  • zauważenie rytmów na podstawie kolorowych pisanek;
  • podejmowanie rozmów na temat ponownego wykorzystania materiałów papierowych, plastikowych, metalowych, szklanych;
  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych panujących na dworze;
  • ustalenie kolejności zdarzeń (np. teraz, wcześniej, później);
  • rozwijanie zainteresowań plastyczno – technicznych;
  • przeprowadzenie eksperymentów chemicznych z wykorzystaniem produktów dostępnych w kuchni;
  • wskazywanie postaw ekologicznych oraz w jaki sposób chronić środowisko;
  • podejmowanie rozmów na temat oszczędzania papieru;
  • dbanie o higienę poprzez mycie rąk zwłaszcza po pobycie w toalecie i przed posiłkiem;
  • wyrażanie swoich myśli, potrzeb poprzez swobodne rozmowy w gronie dzieci oraz z N;
  • uwrażliwienie na różne elementy muzyki;
  • układanie prostych kompozycji, mozaik, obrazków z figur geometrycznych oraz z materiałów przyrodniczych;
  • oglądanie kwitnących roślin; zwracanie uwagi na ich piękno;
  • poszerzenie wiedzy na temat zawodów dzięki, którym powstaje książka (pisarz, grafik, redaktor, drukarz);
  • nabywanie sprawności manualnej;
  • utrzymanie prawidłowej postawy ciała;
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat ulubionej książki;
  • tworzenie galerii prac plastycznych dzieci;
  • określenie położenia przedmiotów w przestrzeni;
  • tworzenie papieru czerpanego z wykorzystaniem makulatury;
Skip to content