TEMATYKA TYGODNIOWA:
- Kiedy żyły dinozaury?
- Z czego to jest zrobione?
- Jaka pogoda jest w marcu?
- Po czym poznać, że nadchodzi wiosna?
- Porządki w ogrodzie
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE:
- kształtowanie samodzielności w wykonywaniu czynności samoobsługowych;
- uczestniczenie w zabawach ruchowych kształtujących postawę;
- poznawanie nazw dinozaurów;
- wykonywanie ćwiczeń usprawniających narządy artykulacyjne;
- opanowanie melodii i tekstu piosenki;
- określenie położenia przedmiotów w przestrzeni: wysoko, nisko;
- przeprowadzenie eksperymentu chemicznego (wulkan);
- poznanie różnych rodzajów sklepów oraz towarów jakie można w nich kupić;
- poznanie jakie produkty wytwarza się z gliny, mąki, mleka, wełny, papieru;
- uczestniczenie w zabawach ruchowych z wykorzystaniem metody Orffa i Labana;
- wyrażanie swoich myśli, potrzeb poprzez swobodne rozmowy w gronie dzieci oraz z N;
- reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
- badanie właściwości fizycznych wybranych surowców;
- rozmowa o pogodzie charakterystycznej dla marca;
- zaznajomienie z pojęciem stacja meteorologiczna, kalendarz pogody oraz kim jest meteorolog;
- ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych panujących na dworze;
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych;
- porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi;
- prowadzenie kalendarza pogody;
- poznanie oznak wiosny;
- poznanie wiosennych kwiatów;
- poznanie wiosennych zwyczajów ptaków;
- wyrabianie nawyków zdrowotnych przy każdej nadarzającej się okazji;
- odnajdywanie i wskazywanie na obrazku oznak wiosny, nazywanie ich;
- rozwijanie zainteresowań plastyczno – technicznych;
- liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych, zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika;
- zapoznanie dzieci z narzędziami używanymi do prac ogrodowych;
- zapoznanie dzieci z etapami siania roślin;
- ćwiczenia słownikowe;
- sadzenie nasion roślin w doniczkach, z przygotowaniem oznaczeń na tabliczkach;