TEMATYKA TYGODNIOWA:

  1. Kiedy żyły dinozaury?
  2. Z czego to jest zrobione?
  3. Jaka pogoda jest w marcu?
  4. Po czym poznać, że nadchodzi wiosna?
  5. Porządki w ogrodzie

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE:

  • kształtowanie samodzielności w wykonywaniu czynności samoobsługowych;
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych kształtujących postawę;
  • poznawanie nazw dinozaurów;
  • wykonywanie ćwiczeń usprawniających narządy artykulacyjne;
  • opanowanie melodii i tekstu piosenki;
  • określenie położenia przedmiotów w przestrzeni: wysoko, nisko;
  • przeprowadzenie eksperymentu chemicznego (wulkan);
  • poznanie różnych rodzajów sklepów oraz towarów jakie można w nich kupić;
  • poznanie jakie produkty wytwarza się z gliny, mąki, mleka, wełny, papieru;
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych z wykorzystaniem metody Orffa i Labana;
  • wyrażanie swoich myśli, potrzeb poprzez swobodne rozmowy w gronie dzieci oraz z N;
  • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
  • badanie właściwości fizycznych wybranych surowców;
  • rozmowa o pogodzie charakterystycznej dla marca;
  • zaznajomienie z pojęciem stacja meteorologiczna, kalendarz pogody oraz kim jest meteorolog;
  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych panujących na dworze;
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych;
  • porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi;
  • prowadzenie kalendarza pogody;
  • poznanie oznak wiosny;
  • poznanie wiosennych kwiatów;
  • poznanie wiosennych zwyczajów ptaków;
  • wyrabianie nawyków zdrowotnych przy każdej nadarzającej się okazji;
  • odnajdywanie i wskazywanie na obrazku oznak wiosny, nazywanie ich;
  • rozwijanie zainteresowań plastyczno – technicznych;
  • liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych, zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika;
  • zapoznanie dzieci z narzędziami używanymi do prac ogrodowych;
  • zapoznanie dzieci z etapami siania roślin;
  • ćwiczenia słownikowe;
  • sadzenie nasion roślin w doniczkach, z przygotowaniem oznaczeń na tabliczkach;
Skip to content