TEMATYKA TYGODNIOWA:
- Który żywioł jest najważniejszy?
- Gdzie mieszka sztuka?
- Nasi pupile
- Czego potrzebują zwierzęta?
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE:
- rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji;
- ogień, woda, ziemia, powietrze jako żywioły – omówienie ich roli w życiu człowieka;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- wypowiadanie się prostymi zdaniami na określony temat;
- nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu;
- kończenie ułożonych sekwencji;
- przeprowadzenie eksperymentów obrazujących rolę żywiołów;
- zaznajomienie z pojęciem sztuka oraz kim jest artysta;
- uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących poprawną postawę, ćwiczeniach gimnastycznych z wykorzystaniem metody Orffa i Labana; orientacyjno – porządkowych, bieżnych, równoważnych;
- uważne słuchanie rozmówcy;
- rozwijanie zainteresowań plastyczno – technicznych;
- obserwacja środowiska przyrodniczego;
- dostrzeganie potrzeb zwierząt: karmienie, wychodzenie na spacer;
- wyrabianie nawyków zdrowotnych przy każdej nadarzającej się sytuacji;
- reagowanie na humor zawarty w utworze literackim lub w danej sytuacji;
- budowanie z naturalnych materiałów;
- grupowanie kartoników ze zwierzętami wg wskazanego kryterium, przeliczanie elementów zbioru;
- mówienie o zwyczajach zwierząt hodowanych na wsi, żyjących na polach bądź w lasach;
- ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych panujących na dworze;
- wykonywanie ćwiczeń oddechowych;
- uczestniczenie w zabawach z elementami improwizacji ruchowej;
- układanie prostych kompozycji z figur geometrycznych;