TEMATYKA TYGODNIOWA:

  1. Który żywioł jest najważniejszy?
  2. Gdzie mieszka sztuka?
  3. Nasi pupile
  4. Czego potrzebują zwierzęta?

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE:

  • rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji;
  • ogień, woda, ziemia, powietrze jako żywioły – omówienie ich roli w życiu człowieka;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • wypowiadanie się prostymi zdaniami na określony temat;
  • nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu;
  • kończenie ułożonych sekwencji;
  • przeprowadzenie eksperymentów obrazujących rolę żywiołów;
  • zaznajomienie z pojęciem sztuka oraz kim jest artysta;
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących poprawną postawę, ćwiczeniach gimnastycznych z wykorzystaniem metody Orffa i Labana; orientacyjno – porządkowych, bieżnych, równoważnych;
  • uważne słuchanie rozmówcy;
  • rozwijanie zainteresowań plastyczno – technicznych;
  • obserwacja środowiska przyrodniczego;
  • dostrzeganie potrzeb zwierząt: karmienie, wychodzenie na spacer;
  • wyrabianie nawyków zdrowotnych przy każdej nadarzającej się sytuacji;
  • reagowanie na humor zawarty w utworze literackim lub w danej sytuacji;
  • budowanie z naturalnych materiałów;
  • grupowanie kartoników ze zwierzętami wg wskazanego kryterium, przeliczanie elementów zbioru;
  • mówienie o zwyczajach zwierząt hodowanych na wsi, żyjących na polach bądź w lasach;
  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych panujących na dworze;
  • wykonywanie ćwiczeń oddechowych;
  • uczestniczenie w zabawach z elementami improwizacji ruchowej;
  • układanie prostych kompozycji z figur geometrycznych;
Skip to content