TEMATYKA TYGODNIOWA:

  1. Jak jesienią dbać o zdrowie?
  2. Kto może być nauczycielem?
  3. W co się bawi z nami jesienny wiatr?
  4. Jakie plany na jesień mają zwierzęta?

Cele główne:

  • kształtowanie postawy prozdrowotnej; zapoznanie z „Piramidą zdrowego żywienia i aktywności fizycznej”
  • uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych m.in. metodą R. Labana oraz z wykorzystaniem szarf
  • wdrażanie do wypowiadania się całymi zdaniami
  • słuchanie opowiadań – rozwijanie zainteresowania literaturą
  • rozwijanie słuchu fonematycznego (dzielenie słów na głoski)
  • zapoznanie z literą A, a, L, l, O, o, M, m małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter
  • nauka wybranej piosenki fragmentami, metodą ze słuchu
  • uczestniczenie w sytuacjach stwarzających możliwość wyboru, zwracanie uwagi na konsekwencje wynikające z danego wyboru
  • wzbogacenie wiedzy nt. jesiennych zwyczajów zwierząt np. zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór, zapadanie w sen zimowy, odloty ptaków
  • kształtowanie umiejętności właściwego doboru ubioru do pogody
  • rozwijanie aktywności badawczej
  • poznanie cech kwadratu
  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczb: 1, 2, 3, 4
  • doskonalenie umiejętności liczenia w dostępnym zakresie dziecka
  • rozwijanie koordynacji ruchowo- wzrokowo-słuchowej
  • rozwijanie wyobraźni dzieci
  • wykonywanie prac plastyczno-konstrukcyjnych różnymi technikami.
Skip to content