TEMATYKA TYGODNIOWA:
- Jak jesienią dbać o zdrowie?
- Kto może być nauczycielem?
- W co się bawi z nami jesienny wiatr?
- Jakie plany na jesień mają zwierzęta?
Cele główne:
- kształtowanie postawy prozdrowotnej; zapoznanie z „Piramidą zdrowego żywienia i aktywności fizycznej”
- uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych m.in. metodą R. Labana oraz z wykorzystaniem szarf
- wdrażanie do wypowiadania się całymi zdaniami
- słuchanie opowiadań – rozwijanie zainteresowania literaturą
- rozwijanie słuchu fonematycznego (dzielenie słów na głoski)
- zapoznanie z literą A, a, L, l, O, o, M, m małą i wielką, drukowaną i pisaną
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter
- nauka wybranej piosenki fragmentami, metodą ze słuchu
- uczestniczenie w sytuacjach stwarzających możliwość wyboru, zwracanie uwagi na konsekwencje wynikające z danego wyboru
- wzbogacenie wiedzy nt. jesiennych zwyczajów zwierząt np. zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór, zapadanie w sen zimowy, odloty ptaków
- kształtowanie umiejętności właściwego doboru ubioru do pogody
- rozwijanie aktywności badawczej
- poznanie cech kwadratu
- zapoznanie z zapisem cyfrowym liczb: 1, 2, 3, 4
- doskonalenie umiejętności liczenia w dostępnym zakresie dziecka
- rozwijanie koordynacji ruchowo- wzrokowo-słuchowej
- rozwijanie wyobraźni dzieci
- wykonywanie prac plastyczno-konstrukcyjnych różnymi technikami.